Aktualności
Aktualności
14.12.2017
Nasze ulubione wycinanki w zastosowaniu praktycznym.
Stół dębowy, lity + aplikacja z dębu kopalnego ( czarnego )
wymiary ;
dł. 200 cm
szer.100 cm
wys. 77 cm
15.11.2017
Jedna z naszych ostatnich realizacji, konsolka z czarnego dębu (dąb kopalny) . Wiek takiego drewna ocenia się w przedziale od 600 do 7 000 lat, jest bardzo trudny do pozyskania i obróbki. Jak podają źródła, światowe złoża dębu kopalnego są mniejsze niż złoża diamentów. W meblarstwie wykorzystywany wyłącznie do mebli unikatowych.
20.10.2017
Targi Warsaw Home już za nami. Nowe doświadczenie, nowe pomysły ...
Dziękujemy wszystkim za odwiedziny.
http://warsawhome.eu/
20.08.2017
IV Piotrkowskie Biennale Sztuki.
Na 697 prac jedna nasza.
autor pracy - Leszek Kunicki
Wernisaż:
23 czerwca 2017
Galeria ODA, ul. Dąbrowskiego 5, Piotrków Trybunalski
kontynuacja wernisażu w Galerii ODA, ul. Sieradzka 8
Wystawa czynna do 27 sierpnia 2017 w galeriach ODA Dąbrowskiego 5 i Sieradzka 8.
05.07.2017
Nasze dwie ikony na wystawie w Londynie
autor ikon - Ewa Kunicka
autor foto z wystawy - Pracownia Ikony
23.03.2017
ART FRESH FESTIVAL 8, z naszym udziałem po raz 3.
20.10.2016
Wystawa ŹRÓDŁA od 29 października w Janowie Podlaskim
( Wystawa w ramach GALI AMBASADORÓW WSCHODU, organizowanej przez KRAINĘ BUGU )
https://www.facebook.com/KrainaBugu/?fref=ts
06.07.2016
Dokumentacja fotograficzna z wystawy ŹRÓDŁA - Galeria WOAK Białystok
12.06.2016
Tym razem na wystawę ŹRÓDŁA zapraszamy do Białegostoku. Wernisaż 21 czerwca, godzina 18,00. Galeria WOAK , ulica Jana Kilińskiego 8
10.06.2016
W dniach 6 - 8 czerwca prowadziliśmy warsztaty plastyczne na Festiwalu Młodzieży Bez Granic https://www.facebook.com/festiwalmbg/timeline Młodzi twórcy tworzyli rzeźby, które jednocześnie miały być schronieniem dla owadów. Festiwal to również muzyka , taniec, pokazy fireshow i cała masa różnych warsztatów tematycznych.
16.02.2016
W tym roku również jesteśmy obecni z naszymi pracami na
Art Fresh Festiwal. ZAPRASZAMY 13 marca 2016. Hotel Sheraton , Warszawa.
Art Fresh Festinal.
Celem AFF jest pomoc młodym polskim artystom w zaistnieniu na rynku sztuki czyli szeroko
rozumiana promocja artystów wśród krajowych i międzynarodowych koneserów i
kolekcjonerów a także w kręgach galerii sztuki.
AFF jednoczy artystów z różnych środowisk; jest miejscem spotkania studentów uczelni
artystycznych, twórców posiadających już znaczny dorobek artystyczny a także tych, którzy
stawiają dopiero pierwsze kroki w obszarze sztuki.
Od 2010 roku AFF jest wspólnym przedsięwzięciem artystów, organizacji American Friends
in Warsaw oraz dyrekcji Sheraton Warsaw Hotel. Każda kolejna edycja festiwalu wzbudza
coraz większe zainteresowanie - w marcu 2015 odwiedziło nas ponad 3000 osób.
Goście AFF mogą nie tylko podziwiać dzieła ale także porozmawiać z artystami, zorientować
się w najnowszych tendencjach w sztuce i nabyć dzieła bezpośrednio od ich autorów.
Organizatorzy AFF zapraszają na festiwal przedstawicieli mediów, instytucji kultury, galerii
sztuki, biznesmenów polskich i zagranicznych a także dbają o szeroką promocję imprezy
wydając, między innymi, obszerny katalog, który trafia do galerii, bibliotek i innych miejsc
publicznych.
www.artfreshfestival.com
30.10. 2015
Dokumentacja fotograficzna z wystawy ŹRÓDŁA
10.09.2015
Przestrzenie ekstremalne, które opisujemy przy pomocy takich pojęć jak centrum i peryferia najsilniej determinują postawy i zachowania człowieka. Świadomość ich wartości pozwala kształtować postawy spójne z ich złożonym, często wielopłaszczyznowym charakterem. Człowiek świadomy miejsca w którym żyje, rozumiejący jego logikę może kształtować linię swojego rozwoju wpływając jednocześnie na obraz otaczającego go świata. Peryferia, miejsca odległe od centrów inspirują i czekają na swoich odkrywców. Miejscem odkrytym dla sztuki przez parę artystów Ewę i Leszka Kunickich jest odległa kilkanaście kilometrów od Drohiczyna wieś Skrzeszew.
Skrzeszew to miejsce peryferyjne, które zostało przez nich podniesione do rangi osobnego i osobistego centrum. Miejsce nasycone twórczością, której rodowód jest nad wyraz czytelny - to pejzaż który w tym przypadku tworzy ikonosferę codzienności żyjących tam ludzi. Postrzegany i obecny permanentnie, zostaje w świeżym, kolorystycznym malarstwie Ewy Kunickiej przeniesiony w obszary lapidarnego, oszczędnego znaku. Niewielkie formaty, ślady gestu przywołują skojarzenia notatki, zapisu chwili determinowanej zmieniającym się światłem, pamięcią i odwieczną tęsknotą do harmonijnego, pięknego świata. Mamy do czynienia z pejzażem, który opisuje świat obserwowany i doświadczany w potoczności codziennego dnia. Znam ich dom, wpisany w pejzaż wydaje się być dziełem malarza a nie budowniczego, jakby został w malarski sposób wpisany w pejzaż a nie zbudowany, stanowi naturalną część krajobrazu którego przedłużeniem jest malarska twórczość Ewy Kunickiej. Ale Skrzeszew to również tradycja kultury granicznej, bogaconej świętą ikoną i pięknym prawosławnym obrządkiem. Złoto, które pojawia się w malarstwie Leszka Kunickiego jest jak abstrakcyjna materia a jednocześnie lustro odbijające naszą codzienność. Czy dla Leszka Kunickiego złota płaszczyzna ma związki z monumentalnym porządkiem prawosławnej ikony? Tego nie wiem, nawet nie chcę go pytać, pozostaję wobec abstrakcyjnego złotego obrazu z odczuciem ikony mimo że te dwa pojęcia wzajemnie się wykluczają. Nie mówię tutaj o analizie dzieła a osobistym odczuciu bo te prace i miejsce w którym powstały upoważniają do refleksji uwolnionej od obowiązujących w wielkich centrach norm, kanonów i strategii. Zdaję sobie sprawę że obrazy które oglądałem w prowadzonej przez Kunickich Galerii RE znajdowały się w swoim środowisku i naturalnym jest przybywanie widzów właśnie tam, do Skrzeszewa, do miejsca które jest dla tej twórczości swoistą kolebką, gniazdem a może właśnie źródłem. Prawa społecznego funkcjonowania sztuki zmuszają czasem do zmiany akceptowanego przez nas naturalnego porządku. Taką zmianą jest ekspozycja obrazów Ewy i Leszka Kunickich w warszawskiej Galerii Elektor. Wyjęte ze swojego małego centrum mają szansę zaistnieć w centrum jakim jest największe stołeczne miasto. Spotkają się dwa wymiary tego pojęcia i dla mnie jest to kluczowy moment odbioru tej sztuki bo znam Skrzeszew, miejsce które znajduje się w samym centrum życia, pracy i twórczości Ewy i Leszka Kunickich.
Janusz Bałdyga. Warszawa 2015